Vyhledávače a katalogy
Zviditelnění vašich stránek se dá zařídit pomocí fulltextových vyhledávačů nebo katalogů. Hlavní rozdíl mezi katalogy a vyhledávači je ten, že katalog má velkou databázi odkazů do Internetu. Kdežto fulltextový vyhledávač obsahuje velkou databázi stránek, které obsahují určité slovo. Vyhledávají v celém textu stránek.
Katalogy (atlas, centrum, seznam, redbox, quick, atd.) dokáží vyhledávat odkaz pomocí klíčového slova, procházet
svoji databázi podle oborů a prohlíží odkazy. Vyhledávání provádí zpravidla podle titulku a popisu. Proto, když
budete do katalogu přidávat stránku, tak titulku a popisu věnujte velkou pozornost. Pokuste se dávat slova do prvního pádu (
prodej, firma, nákup, atp.), protože lidé nevyhledávají slovem prodejní, ale prodej. Když budete přidávat odkaz do cizojazyčného katalogu, tak
pište titulek a popisek v jazyce toho katalogu.
Fulltextový vyhledávači (roboti), získaly slovo "fulltextové" proto, že dokáží hledat v celém textu stránek. Tyto roboti hledají ve stránkách, které si stáhnou pro zaindexování. Stránky hledají třeba v katalogu. Roboti by měli přijít samy poté, jak se objeví vaše stránka v katalogu. Robotům se dá přístup i zakázat pomocí souboru robots.txt, nebo meta hlavičky stránky, ale tomu zas tak nerozumím, nebo vlastně ani nechci, protože to nepotřebuji. Nejdůležitější slova pro roboty Aneb co je důležité, když k vám robot už zavítá. Největší váhu má asi titulek, potom klíčová slova (viz meta tagy) a nadpis a nakonec popis (viz meta tagy) . Ostatní věci na stránkách nejsou až tak důležité. |
||
Příbuzná témata: Meta tagy Odkazy na vyhledávače a katalogy |
Jestliže máte dotaz, tak mi napište: biaggi@biaggi.cz
Poslední aktualizace: 29. 9. 2001 |
Tvorba internetových stránek od 1.000 Kč |