ÚVOD
Giro de Moravia
Milovníci cyklistiky jistě znají skvělé závody jako Giro de Italia,
Tour de France či Vueltu. No a na tento popud se tři skvělý borci rozhodli, že i oni obohatí
své životy o skvělý pocit z jízdy, která dá základ změn cyklistického světa.
Historie vzniku
V hlavě jednoho z pozdějších účastníků se zrodil nápad na delší trasu.
Již dost měli všichni jen tak se motání kolem mateřského města Brna. Původní trasa měla
směřovat na sever do Jeseníků, kde se nabízela možnost ubytování, ale ve finále bylo všechno
jinak. Došlo k zásadnímu setkání protagonistů maratonu - UFAFil, Kočák a Miňďa se sešli a
trasa byla z technických důvodů plánována na jih. Spousta dalších závodníků slibovalo účast,
ale nakonec se nepřidal nikdo.
Plánovaná trasa
- 1.den
- Brno - Lednice - Hodonín - Strážnice
- 2.den
- Strážnice - Korytčany - Prostějov - Plumlov
- 3.den
- Plumlov - Kunštát - Blansko - Brno
Vybavení
Účastníci byli pro tuto akci vybaveni letním oblečením. Ovšem vzhledem
k prognóze meteorologů, která se ovšem ukázala lichá, jsem sebou táhli i oblečení pro
chladnější počasí a déšť. Nejhorší výbavu - což ovšem znamená největší chválu - měl Miňďa.
Na pekelnou jízdu vyrazil s běžným pěším oblečením. Inu holt konzervativní myšlení se jeho
"dresu" nevyhnulo, co mu sedí, bude mu sedět všude. Jeho kolo, které již také něco zažilo si
zasluhuje uznání. Má silniční ocelové kolo Favorit, což by ještě nebylo tak hrozné, kdyby jste
ovšem neznali například technický stav brzd. Na druhé straně úsečky, s nejlepší výbavou byla
naše stájová jednička Kočka. Jeho nové nablýskané silniční kolo s rámem od renomované firmy
FORT se stalo chloubou silnic stejně jako Nemuv Nautilus v moři. Mnohokrát se ukázalo, že jeho
investice do kvalitního osazení od Shimana byla výborný nápad a obzvláště do kopce se matně
grafitová čerň jeho kola ztrácela v dálkách. Naštěstí jeho Lampre dres je pěkně kontrastní a
tak jsme viděli, že je stále s námi.
No a nakonec poslední člen skupiny. Ačkoliv na sobě vítězný dres silniční stáje Saecco, seděl
na horském kole. Tento paradox sice mnoha lidem nešel do hlavy. Ale mnohokrát jsem všechny
ujišťoval, že Seacco je sice nejlepší, ale off-road je mým životním stylem a častokrát jsem na
této cestě výhod mého GT Avalanche 1.0 Disc využil.
Start
Než začnu komentovat průběh této skvělé akce, rád bych vysvětlil systém.
Pojedem pomocí fotek a jejich komentářů. Vše je rozděleno na jednotlivé úseky. Půjde tedy
spíše o fotopříběh. Každopádně přejí příjemnou atmosféru, kterou
se pokusím svým vyprávěním navázat.
|